درباره مجموعه داده
این مجموعه داده شامل 255168 رکورد از بازی های Tic-Tac-Toe است. مجموعه داده به گونه ای ساختار یافته است که هر توالی بازی ممکن را نشان دهد که در آن:
- بازیکن X همیشه اول شروع می شود.
- بازی تا زمانی که برنده یا مساوی شود ادامه دارد.
- تمام موقعیت های روی تخته (0.0 تا 2.2) به عنوان منحصر به فرد تلقی می شوند – هیچ بهینه سازی تقارنی اعمال نشده است.
هر ردیف در مجموعه داده نشاندهنده یک بازی کامل است که هر حرکت و نتیجه نهایی را شرح میدهد.
شرح ستون ها
نام ستون | توضیحات |
---|---|
Winner |
نتیجه بازی: X (بازیکن X برنده می شود)، O (بازیکن O برنده می شود)، یا Draw . |
Move 1-X (Row-Col) |
اولین حرکت انجام شده توسط بازیکن X، در قالب Row-Col (به عنوان مثال، 0-0 ). |
Move 2-O (Row-Col) |
اولین حرکت انجام شده توسط Player O، در قالب Row-Col . |
Move 3-X (Row-Col) |
حرکت دوم توسط بازیکن X انجام شد. |
Move 4-O (Row-Col) |
حرکت دوم توسط بازیکن O. |
Move 5-X (Row-Col) |
حرکت سوم توسط بازیکن X انجام شد. |
Move 6-O (Row-Col) |
حرکت سوم توسط بازیکن O (در صورت وجود). |
Move 7-X (Row-Col) |
حرکت چهارم انجام شده توسط بازیکن X (در صورت وجود). |
Move 8-O (Row-Col) |
حرکت چهارم توسط بازیکن O (در صورت وجود). |
Move 9-X (Row-Col) |
حرکت پنجم انجام شده توسط بازیکن X (در صورت وجود). |
توجه: حرکات علامت گذاری شده ---
نشان می دهد که بازی قبل از انجام این حرکت ها به پایان رسیده است.
ویژگی های کلیدی
- دادههای جامع : شامل هر سناریوی منحصربهفرد بازی Tic-Tac-Toe بدون بهینهسازی تقارن است.
- Detailed Moves : توالی دقیق حرکات را برای هر دو بازیکن ثبت می کند و بینش هایی را در مورد استراتژی های بازی ارائه می دهد.
- نتایج بازی : به وضوح نتایج هر بازی را برچسب گذاری می کند و تجزیه و تحلیل الگوها یا استراتژی های برنده را تسهیل می کند.
داده های نمونه
برنده | حرکت 1-X (ردیف-سردویی) | حرکت 2-O (ردیف-سردویی) | حرکت 3-X (ردیف-سردویی) | حرکت 4-O (ردیف-سردویی) | حرکت 5-X (ردیف-سردویی) | حرکت 6-O (ردیف-سردویی) | حرکت 7-X (ردیف-سرنگ) | حرکت 😯 (ردیف-سرنگ) | حرکت 9-X (ردیف-سردویی) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
X | 0-0 | 0-1 | 1-0 | 0-2 | 2-0 | — | — | — | — |
X | 0-0 | 0-1 | 1-0 | 1-1 | 2-0 | — | — | — | — |
X | 0-0 | 0-1 | 1-0 | 1-2 | 2-0 | — | — | — | — |
X | 0-0 | 0-1 | 1-0 | 2-1 | 2-0 | — | — | — | — |
X | 0-0 | 0-1 | 1-0 | 2-2 | 2-0 | — | — | — | — |
موارد استفاده بالقوه
- تجزیه و تحلیل استراتژی بازی : استراتژی ها و الگوهای برنده را برای بازیکن X و بازیکن O تجزیه و تحلیل کنید.
- یادگیری ماشینی : آموزش مدلها برای پیشبینی نتیجه بازی بر اساس حرکات اولیه.
- شبیه سازی بازی : از مجموعه داده برای شبیه سازی بازی های Tic-Tac-Toe برای اهداف تحقیقاتی یا آموزشی استفاده کنید.
- تجزیه و تحلیل رفتاری : توالی حرکت را مطالعه کنید تا فرآیندهای تصمیم گیری در بازی های نوبتی را درک کنید.
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.